fredag 23 mars 2018

Det lugna trädgårdsrummet för utveckling









I det lugna vinterrummet ville jag skapa en plats för utveckling. En plats att läsa, fundera och meditera.

Hagens plantskola har levererat träden, ett körsbärsträd och uppstammad idegran. De fina mosstavlorna är från Mölltorps handelsträdgård och finns på Inredia i vanliga fall. De tåliga dynorna är sydda av Artex som både syr nytt och renoverar. Pallarna eller borden är pollare från Zero med nedåtriktad belysning. En riktig "vill ha" i trädgård och park. Gräset är från Rosenlunds trädgård. Till vänster skymtar tavla och diplom från Trädgårdsakademin där jag själv har fått min utbildning. En utbildningsaktör jag rekommenderar. På golvet ligger kork som ju är vattenavstötande och tåligt. Det var dock en nödlösning på plats eftersom det skulle varit ett golv. Fåtöljerna från sjuttiotalet är mina egna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar