onsdag 21 september 2011

Senaste halvårets projekt utomhus!

Efter några dagar med svala vindar och ösregn känner jag att det är befogat att summera trädgårds- året även om det blommar för fullt utanför! Trädgården har inte gått i vila men jag har däremot lovat min sambo och (mig själv faktiskt) att inte dra igång några fler projekt i år! Och nu pratar vi utomhus (!) för inne skall det givetvis grejas! I alla fall så har en stor odlingslåda med jordgubbar sett dagens ljus. Hela rabatten med Dahlior är ny för i år. Rundeln är också nygjord samt båda portalerna med klätterrosor. Undrar hur många kärror jord och gödsel vi har kört över tomten!? En nyanlagd kompost, 2 nya ekar, 1 äppelträd som heter Birgit Bonnier, 4 nya buskar- Paradis, Höstsyrén, Smultronschersmin och Katsura, en stensamling att klättra på, nya vita syrener i syrenhäcken, några träd har tagits ner och såklart allt småfix i krukor och urnor och med höstens lökar! Jo just det, taket på jordkällaren har tagits av, 12 kubik matjord har fraktats dit och jag har planterat allt möjligt som jag kunde avvara i trädgården. Jorden slukade hela budgeten med råge så det har fått bli ett gratis hopaplock (läs: delat och urgallrat). Lisa hjälpte mig med en skottkärra full med växter från sin täppa också! Den blir nog fin- nästa vår! Trädgårdssommaren kan jag bara beskriva som väldigt utvecklande! Jag har lärt mig massor, vi har hjälpts åt i familjen och jag är så stolt över resultatet!

Bilder utan någon som helst ordning...




























Trädgårdssommaren kan jag bara beskriva som väldigt utvecklande! Jag har lärt mig massor, vi har hjälpts åt i familjen och jag är så stolt över resultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar